La Meda Gran i el Castell del Montgrí són dues de les imatges que s'utilitzaran en la campanya promocional que ha impulsat Moventis Sarfa amb el suport del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona i vint municipis de la Costa Brava. Amb el missatge «T'esperem amb il·lusió. Vine a la Costa Brava», vint autobusos de la companyia Moventis recorreran el territori català lluint una vintena d'imatges icòniques dels municipis gironins que participen en la campanya, entre els quals s'hi troba la destinació turística Torroella-l'Estartit-Illes Medes. Al damunt de les dues imatges del nostre municipi, hi apareix el lema "Torroella de Montgrí-l'Estartit, al teu costat".
_01.JPG)
L'alcalde de Torroella de Montgrí, Jordi Colomí; la regidora de Destinació Turística, Dúnia Oliveras i el regidor de Mobilitat, Josep Martinoy, han assistit aquest matí a la presentació de la campanya que s'ha celebrat al port de Palamós. A l'acte hi han participat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; el president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Noguer i el president de Moventia, Miquel Martí. També hi han assistit alcaldes i regidors dels municipis que prenen part en la campanya, diputats de la Diputació de Girona, alts càrrecs de la Generalitat de Catalunya i altres representants del món local i empresarial de les comarques gironines.
_01.JPG)
La campanya té com a objectiu fomentar la mobilitat en transport públic del turisme de proximitat i divulgar la marca Costa Brava arreu del territori on opera la companyia de transports de passatgers des de fa prop de cent anys. Alhora, es tracta d'una iniciativa amb què crear vincle, pertinença i unió territorial, amb la participació dels principals ajuntaments de la demarcació.
S'adreça específicament als habitants de l'àrea metropolitana de Barcelona, a l'entorn d'uns tres milions d'usuaris potencials. La companyia Moventis connecta les comarques gironines de la Selva, l'Alt Empordà i el Baix Empordà amb Barcelona i els aeroports de Barcelona i Girona, així com amb nombroses localitats de la demarcació de Girona. L'any 2019 va transportar prop de 2,5 milions de viatgers, que enguany podran consultar el nou web, més àgil i eficient en la informació d'horaris i en la compra de bitllets.
La campanya es complementa amb una acció de comunicació radiofònica protagonitzada pels ajuntaments, que participaran en un espai fix al programa Via lliure, de RAC1, els caps de setmana de juliol i agost, i, mitjançant entrevistes amb representants municipals, es donaran a conèixer els valors i els atractius turístics, gastronòmics i paisatgístics de cadascuna de les localitats adherides a la iniciativa.
Així mateix, es duran a terme accions complementàries a les xarxes socials en què es divulgaran continguts relacionats amb la campanya.
La Campanya de Dinamització del Turisme de Proximitat a la Costa Brava impulsada per Moventis Sarfa és una acció inèdita motivada per la crisi del coronavirus i que rep el suport de l'Administració pública. La iniciativa exemplifica la fortalesa del sector empresarial català i la unió d'actuació en la reactivació social i econòmica del país.
L'alcalde, Jordi Colomí, i la regidora de Destinació Turística, Dúnia Oliveras, han assegurat que aquesta campanya reforçarà la projecció de les Medes i el Castell del Montgrí com dos dels elements més icònics de la Costa Brava, i representarà un eina molt potent per difondre una destinació que té en la cultura, el patrimoni i la natura alguns dels seus principals atractius. Han recordat, a més, que les darreres dues temporades des del municipi es va impulsar, amb molt èxit, una campanya publicitària logotipant amb imatges de la campanya local "Submergeix-te a Torroella i a l'Estartit" municipi 3 autobusos que cobreixen la línia de la Costa brava Sud fins a l’Aeroport de Barcelona, passant per les poblacions amb una forta afluència de visitants.
El president de la Diputació, Miquel Noguer, ha assenyalat: «Aquesta campanya és fruit de la suma de complicitats i sinergies entre el sector privat i el públic. Fomenta la mobilitat en un mitjà de transport públic i exemplifica les aliances que es generen per atraure visitants i promoure el turisme a la Costa Brava».
Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, ha explicat que iniciatives com aquesta són importants en la reactivació social i econòmica del país, davant la crisi del coronavirus.