Els Serveis Econòmics municipals engloben els departaments d’Intervenció i Tresoreria, Gestió Tributària i Recaptació i Cadastre.
La funció principal de la Intervenció municipal és el control i la fiscalització interna de la gestió econòmica, pressupostària i financera. Se centra en la confecció tècnica, el seguiment i el control del pressupost municipal. Aquest instrument econòmic i financer és l´eina bàsica per donar resposta a les necessitats de la vila a partir d’una distribució equilibrada dels recursos econòmics i financers. En el pressupost municipal s'han de veure reflectides quines seran les despeses i els ingressos de la corporació municipal al llarg de tot l'exercici pressupostari.
L’Estat de la liquidació del Pressupost, permet obtenir la informació necessària de com s’han executat les despeses i els ingressos i amb què s’ha gastat els recursos.
Una de les tasques importants dins de la Intervenció és la gestió de compres i el control de la despesa. La gestió de les factures i les relacions econòmiques amb els proveïdors són bàsiques per obtenir un període mitjà de pagament òptim.
La Intervenció emet informes en matèria econòmico-financera o pressupostària, s’encarrega de la coordinació de les funcions comptables de l’ens local, la redacció del Compte General i de donar compte dels seus estats comptables a les diferents Administracions Públiques.
Una de les altres funcions és l’elaboració de les ordenances fiscals, que són les normes que aprova l’Ajuntament per regular els tributs municipals: impostos, taxes, preus públics i contribucions especials.
La Tresoreria administra els recursos financers i realitza els cobraments i pagaments de l’entitat. S’encarrega de l’execució del Pla de Disposició de Fons, de la custòdia de valors i dels serveis de Recaptació, tant en període en voluntària com en període en executiva.
La Gestió Tributària quantifica i determina el deute tributari (a través de padrons, liquidacions i autoliquidacions) dels impostos, taxes, preus públics i contribucions especials. També tramita el reconeixement i comprovació dels beneficis fiscals, verificació de dades tributàries, devolucions tributàries, emissió de certificats tributaris i el manteniment dels padrons tributaris, així com l’atenció al públic pel que fa a informació i assistència tributària.
L’oficina del Cadastre s’encarrega de mantenir els registres dels béns immobles i l’alteració de les seves característiques (les dades físiques, econòmiques, de situació, de superfície, de valor, de referència, etc... )
Així mateix, l’Àrea de Serveis Econòmics dóna assessorament a la resta de les àrees en temes de contingut econòmic i pressupostari.
Gestió Tributària i Recaptació
Pressupost
Gestió econòmica