Avisos

Registre Civil

El Registre Civil té com a objectiu deixar constància dels fets o actes relatius a les persones. S’hi inscriuen els naixements, matrimonis i defuncions, i tot allò que afecta a l’estat civil dels inscrits, com per exemple filiació, canvis de nom i cognoms, emancipació i habilitació d'edat, modificacions judicials de capacitat de les persones, nacionalitat i el veïnatge civil, pàtria potestat, tutela i altres representacions que fixa la llei.

Es poden demanar certificats sobre qualsevol de les inscripcions que consten en els arxius muncipals. 

Més informació del Ministeri de Justícia

A continuació us detallem la documentació requerida per a tramitar els naixements i expedients de matrimoni.

NAIXEMENTS 

Des de la implantació del sistema Dicireg, les inscripcions de naixement es poden fer directament a l’Hospital on ha nascut el nadó. Aquest fet implica la celeritat en la inscripció i la comoditat dels pares.

En cas que els progenitors prefereixin fer la inscripció a l’oficina del Registre Civil del municipi on consten empadronats, cal que aportin la documentació següent:

  • Qüestionari per a la declaració de naixement (imprès groc que facilita l’hospital) emplenat i signat pels progenitors
  • Certificat emès per l’hospital de no haver inscrit el nadó a cap altre registre civil.
  • Volant d’empadronament dels progenitors.
  • Document d’identitat dels progenitors (DNI, NIE o passaport)
  • Carnet de Salut del nadó
  • Certificat de matrimoni, si s’escau, en el cas dels estrangers

Us informem que d’acord a la nova Llei del Registre Civil, el municipi de naixement dels nadons serà el del lloc real del part, independentment del lloc on es practiqui la inscripció del naixement.

MATRIMONIS

Per a poder celebrar un casament, cal la tramitació prèvia d’un expedient d’autorització de matrimoni que s’ha de tramitar al municipi on estigui empadronat almenys un dels dos contraents.

La documentació necessària per a la tramitació de l’expedient és la següent:

Les persones estrangeres, divorciades, vídues o que es vulguin casar per poder, han de portar la següent documentació: 

  • Persones estrangeres:

- Certificat d’estat civil que acrediti l’estat civil, anterior al matrimoni, expedit pel consolat, ambaixada o autoritat competent del seu país d’origen (validesa: 6 mesos anteriors a la data de presentació de la sol·licitud)

- Els ciutadans d’Alemanya, Antilles Neerlandeses, Àustria, Bèlgica, Grècia, Itàlia, Luxemburg, Moldàvia, Portugal, Països Baixos, Suïssa i Turquia han d’aportar un certificat de capacitat matrimonial.

  • Persones divorciades: 

- Certificat literal del matrimoni anterior amb l’anotació del divorci o bé, d’acord amb la legislació del seu país, un certificat literal del matrimoni anterior i un certificat literal de divorci o testimoni de la sentència de divorci amb expressió que és ferma.

  • Persones vídues: 

- Certificat literal del matrimoni anterior i certificat literal de defunció de l’anterior cònjuge.

  • Matrimoni per poders: 

- En cas d’absència d’un dels contraents el dia de la celebració del matrimoni, cal aportar en el moment de la sol·licitud d’autorització del matrimoni, a més, un poder notarial emès per a la celebració.

No es podrà realitzar el tràmit per poders si d’acord amb la llei nacional del contraent absent no permet aquesta possibilitat (per exemple: nacional marroquí o de República Dominicana)

*Recordatori: els documents estrangers s’han de presentar traduïts i legalitzats o amb apostil·la.

INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA

Un cop finalitzat el tràmit d’autorització de matrimoni, hi haurà el termini d’un any per a la celebració del casament. En cas contrari, l’expedient caducarà.

En cas que el casament el porti a terme l’alcalde o regidor en qui delegui, us haureu de posar en contacte amb Alcaldia de l’ajuntament on s’ha de celebrar l’acte per concretar data i hora de la cerimònia. alcaldia@torroella-estartit.cat 

Per a la celebració del casament a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí, i d’acord amb les ordenances fiscals vigents, s’hauran de pagar les taxes següents:

  • Per a utilització del local municipal:
  • De dilluns a divendres: 90 euros
  • Dissabtes i festius: 140 euros
  • Per a la celebració de la cerimònia per part de l’alcalde o regidor: 93 euros

El pagament es podrà fer a les oficines de l’Ajuntament o per transferència bancària al número de compte: ES15 2100 0038 4002 0000 4918. Es farà constar el concepte i el nom dels contraents.

Responsable tècnic
Sr. Pere Serrano
Responsable polític
Sr. Jordi Colomí i Massanas
Dades de contacte
Adreça
Plaça de la Vila, 1
17257 Torroella de Montgrí
Horari
De 9 a 14 h, de dilluns a divendres
eventis