L'Arxiu Municipal de Torroella de Montgrí (AMTDM) és el servei que gestiona, conserva i difon la documentació de l'Ajuntament, així com altres fons que hi han estat dipositats.
L’any 1983 s’institueix l’Arxiu Històric com una de les branques que formen l’antic Museu del Montgrí i del Baix Ter, Centre d’Estudis i Arxiu. En constituir-se, el 2003, el Museu de la Mediterrània, l’arxiu passa a ser una àrea independent (ja com a Arxiu Municipal), tot i que fins a l’any 2011 la documentació encara es troba en una de les sales de l’edifici de can Quintana. Finalment, aquell any s’inaugura una nova instal·lació a can Mach, on es diposita tota la documentació que es trobava dispersa per diferents equipaments municipals.
L’Arxiu Municipal disposa d’un reglament que té l’objectiu d’establir i regular els criteris generals que han de permetre generar la normativa específica i programar les actuacions que calen per aconseguir la normalització del servei d’Arxiu Municipal. El reglament es va aprovar l’any 2008 i consta de 66 articles distribuïts en 5 títols.
Reglament de l’Arxiu Municipal de Torroella de Montgrí