L’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha posat en marxa un nou servei de recollida de denúncies a través de la Policia Local, amb l’objectiu de facilitar i agilitzar la tramitació de determinats fets delictius sense autor conegut. El servei s’ofereix a la seu de la Policia Local a l’Estartit, i permetrà que la ciutadania pugui formalitzar denúncies sense necessitat de desplaçar-se fins a les dependències dels Mossos d’Esquadra a La Bisbal d’Empordà.
Aquest servei, que ja està en funcionament, s’adreça exclusivament a casos en què no es coneix l’autor dels fets ni hi ha cap element que permeti identificar-lo. L’objectiu és oferir una atenció més pròxima i adaptada a les necessitats del municipi i millorar la resposta davant fets menors,
Horaris i com accedir-hi
- El punt d’atenció es troba a la seu de la Policia Local a l’Estartit.
- L’horari de funcionament és de dilluns a divendres, de 08.00 h a 13.00 h.
- Per fer ús del servei, és necessari demanar cita prèvia al telèfon: 972 750 149.
Quins fets es poden denunciar?
Els fets que es poden tramitar mitjançant aquest servei són:
- Pèrdua de documentació o d’objectes
- Furts sense violència ni intimidació
- Danys materials en béns públics o privats
- Robatoris amb força a l’interior de domicilis o establiments
- Furts a l'interior de vehicles
- Sostracció o robatori de vehicles
Aquestes denúncies són especialment importants per iniciar tràmits administratius amb asseguradores o recuperar objectes perduts, tot i que no sempre comportin una investigació policial immediata.
Recordatori important: En cas que es conegui l’autor dels fets o hi hagi indicis clars d’identificació, cal adreçar-se directament a les dependències dels Mossos d’Esquadra, com a cos policial competent en matèria d’investigació penal.
El regidor de Seguretat Ciutadana, Josep Martinoy, ha destacat la importància d’aquest nou servei com a instrument de proximitat i eficiència administrativa: “Amb aquesta iniciativa volem apropar encara més la Policia Local a la ciutadania i fer que el municipi disposi d’un servei àgil per a tràmits habituals que fins ara requerien desplaçaments innecessaris. La ciutadania hi guanya en comoditat i, alhora, optimitzem els recursos policials destinant-los a allò que realment requereix presència o investigació. És una mesura senzilla però molt útil, que reforça la nostra aposta per una seguretat eficient i de proximitat.”