Avisos

Espectacle de gran format per a la gala solidària de l'Espai Ter en favor de les ADF Montgrí i Puig Segalar

Santi Arisa dirigirà el 17 de setembre (20 h) un concert concebut per a l'ocasió, al voltant de la Sardanova que va crear l'any 1993

Agrupació Sardanista Continuïtat
Agrupació Sardanista Continuïtat
Coral Nit de Juny
Coral Nit de Juny
Coral Els Virolets
Coral Els Virolets
Cobla Contemporània
Cobla Contemporània
Santi Arisa i Laikatans
Santi Arisa i Laikatans

08.09.2022

Després de l’èxit de la primera edició celebrada l'any passat, Giropoma i l’Espai Ter posen en marxa la segona edició de la iniciativa solidària Gala Pro Baix Ter. En aquest cas, les ADF Montgrí i Puig Segalar en seran les beneficiàries. Els diners recaptats es destinaran, en el cas de l’ADF Montgrí, a l’adquisició d’un vehicle, mentre que l’ADF el Puig Segalar comprarà un remolc-bomba amb una capacitat de 3.500 litres d’aigua. En conseqüència, la gala benèfica aportarà recursos a la protecció dels boscos del Montgrí i el Baix Ter.

L’acte central de la gala, que porta per títol Sardanova 21, es farà el 17 de setembre (20 h), a l'Espai Ter, i comptarà amb un cartell de luxe, dirigit pel reconegut músic Santi Arisa, creador de la Sardanova i durant molts anys considerat el millor bateria de l’Estat.

En aquesta ocasió, l'espectacle comptarà amb una gran escenografia i la participació d'una gran quantitat de músics, cantants i dansaires: de Santi Arisa & Lakatans, la Cobla Contemporània, l’Agrupació Sardanista Continuïtat, de Torroella de Montgrí, i les corals Nit de Juny i els Virolets, de Palafrugell.

La Sardanova es va crear l'any 1993 i en aquest concert de gran format es proposa revisitar-la amb una mirada innovadora adaptada als temps actuals. Sardanova  suggereix una lectura actual de la música d’arrel on es combinarà la música de cobla, amb la cobla contemporània; la música de jazz i rock, el pop i el funk.

Es tracta, doncs, d'un espectacle  irrepetible, concebut expressament per a l'ocasió i pensat per a tots els públics, per gaudir de la bona música d’arrel i contemporània acompanyades de la força de la veu coral i amb una exhibició de dansa que el fan un esdeveniment únic. 

Abans de l'espectacle, a les 19h, també podeu donar suport a les ADF participant a l’activitat de Portes obertes que mostrarà l’activitat de les ADF davant de l’Espai Ter i col·laborant amb la compra de Pomes solidàries.

Ja es poden adquirir les localitats (20 euros) a www.espaiter.cat

Què és la Sardanova
La Sardanova és una fusió entre la música de la sardana i la sonoritat del rock, el pop i el funk. Això s’aconsegueix amb la formació instrumental de cobla, més els teclats, el baix i la bateria. El resultat ha estat obtenir nous camps sonors dins la música popular. És una proposta que sap sumar diverses disciplines musicals de la cultura popular i al mateix temps és oberta i integradora perquè promou la participació del públic.

Es va presentar per primera vegada el febrer del 1993  a la Pista Castell de Manresa i en el Primer Congrés Sardanista de Calella. Va tenir un gran ressò arreu de Catalunya, també va generar polèmica pel seu aire renovador. Va tenir bona acollida entre les colles sardanistes i els músics de cobla.

El creador de la Sardanova és el músic Santi Arisa, baterista, compositor i actor. Va fundar diversos grups: La Tribu, Lakatans, Pegassus. Durant molts anys ha estat considerat el millor baterista de l’Estat espanyol. Pioner en moltes iniciatives de difusió de la cultura catalana. Ha editat més de 50 discs. Dins de la Sardanova Santi Arisa ha treballat molt amb la cobla Els Montgrins.

 

28.05.2023

Unitat i Progrés Municipal ha guanyat les eleccions municipals amb 1.188 vots (29,68%) i Jordi Colomí ha aconseguit revalidar els sis regidors que... (Llegir més)

25.05.2023

FIMAG, el Festival Internacional de Màgia de Torroella de Montgrí, vol que la màgia piqui a tothom. Per això, ja engega motors el dijous 1 de... (Llegir més)

23.05.2023

Benvolgudes famílies, Ja podeu consultar les llistes baremades dels infants que han fet sol·licitud de preinscripció a les escoles bressol... (Llegir més)

11.05.2023

La Fundació Philippe Cousteau “Unió dels Oceans” ha començat a impartir a l’Aula del Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí, el... (Llegir més)

10.05.2023

El proper dijous 11 de maig de 2023 s'obre el període de sol·licituds d'ajuts al programa de Casals d'Estiu que coordinen l'Ajuntament de Torroella... (Llegir més)

09.05.2023

L’Ajuntament de Torroella de Montgrí convoca un concurs de cartells per escollir la imatge publicitària que ha de servir per il·lustrar el... (Llegir més)

09.05.2023

El Servei Català de la Salut ha començat els preparatius previs per a l’execució de les obres d’ampliació del CAP de Torroella de Montgrí.... (Llegir més)

08.05.2023

L’Institut Montgrí ampliarà el curs vinent la seva oferta formativa amb la posada en marxa d’un cicle superior de Màrqueting i Publicitat. Es... (Llegir més)

05.05.2023

Més de 150 alumnes de 5è de primària del Col·legi Sant Gabriel i de l'Escola Guillem de Montgrí, de Torroella de Montgrí; de l'Escola... (Llegir més)

05.05.2023

Cala Montgó ha tornat a revalidar per tretzè any consecutiu la Bandera Blava que certifica la bona qualitat ambiental de la platja i... (Llegir més)

04.05.2023

El menjador escolar que gestiona l'AFA Guillem de Montgrí, de Torroella de Montgrí, ha revalidat per segon any consecutiu el certificat de qualitat... (Llegir més)

03.05.2023

Aquest matí ha tingut lloc una reunió de treball entre l'Ajuntament de Torrelles de la Salanca i l'Ajuntament de Torroella de Montgrí per marcar... (Llegir més)

Cercador
Etiquetes
eventis