Des de l’inici de legislatura estem portant a terme dos projectes que sortien al nostre programa. Un el gestionem des de les àrees d’Educació, d’Urbanisme i de Medi Ambient i es tracta dels Camins Escolars Segurs. L’hem estructurat en fases, la primera de les quals comença a la plaça Quintana i Combis, segueix pel c. del Roser fins a la ronda Pau Casals i acaba a l’Espai Montgrí. Està composta de voreres amples, carrils bici, zones enjardinades i, per garantir la seguretat dels infants i usuaris, també hi posarem dos semàfors. Estem pendents de l’aprovació del projecte definitiu i posterior licitació i execució.
Ja hem començat a treballar en la segona fase del projecte, que serà entre l’Espai Montgrí i la zona esportiva. Tenim el suport de totes les escoles, les quals fan una tasca educativa i de conscienciació per fomentar l’autonomia dels alumnes en un entorn segur i sostenible.
L’altre projecte important per a nosaltres és la creació de l’Espai Jove al convent de les Clarisses. En el procés de participació ciutadana es va designar un local per ser destinat a lloc de reunió i d’organització d’activitats destinades a aquest col·lectiu. Aquest espai actualment l’utilitza el Centre de Distribució d’Aliments. Comptem que les properes setmanes podran traslladar-se a un altre local i, per tant, podrem fer les obres d’adequació.
Hem hagut de superar moltes dificultats, però ens il·lusiona pensar que tots els esforços han valgut la pena. Són dos projectes que estem segurs que milloraran molt la qualitat de vida del nostre municipi.