Avisos

Serveis econòmics

Els Serveis Econòmics municipals engloben els departaments d’Intervenció i Tresoreria, Gestió Tributària i Recaptació i Cadastre.

La funció principal de la Intervenció municipal és el control i la fiscalització interna de la gestió econòmica, pressupostària i financera. Se centra en la confecció tècnica, el seguiment i el control del pressupost municipal. Aquest instrument econòmic i financer és l´eina bàsica per donar resposta a les necessitats de la vila a partir d’una distribució equilibrada dels recursos econòmics i financers. En el pressupost municipal s'han de veure reflectides quines seran les despeses i els ingressos de la corporació municipal al llarg de tot l'exercici pressupostari.

L’Estat de la liquidació del Pressupost, permet obtenir la informació necessària de com s’han executat les despeses i els ingressos i amb què s’ha gastat els recursos.

Una de les tasques importants dins de la Intervenció és la gestió de compres i el control de la despesa. La gestió de les factures i les relacions econòmiques amb els proveïdors són bàsiques per obtenir un període mitjà de pagament òptim.

La Intervenció emet informes en matèria econòmico-financera o pressupostària, s’encarrega de la coordinació de les funcions comptables de l’ens local, la redacció del Compte General i de donar compte dels seus estats comptables a les diferents Administracions Públiques.

Una de les altres funcions és l’elaboració de les ordenances fiscals, que són les normes que aprova l’Ajuntament per regular els tributs municipals: impostos, taxes, preus públics i contribucions especials.

La Tresoreria administra els recursos financers i realitza els cobraments i pagaments de l’entitat. S’encarrega de l’execució del Pla de Disposició de Fons, de la custòdia de valors i dels serveis de Recaptació, tant en període en voluntària com en període en executiva.

La Gestió Tributària quantifica i determina el deute tributari (a través de padrons, liquidacions i autoliquidacions) dels impostos, taxes, preus públics i contribucions especials. També tramita el reconeixement i comprovació dels beneficis fiscals, verificació de dades tributàries, devolucions tributàries, emissió de certificats tributaris i el manteniment dels padrons tributaris, així com l’atenció al públic pel que fa a informació i assistència tributària.

L’oficina del Cadastre s’encarrega de mantenir els registres dels béns immobles i l’alteració de les seves característiques (les dades físiques, econòmiques, de situació, de superfície, de valor, de referència, etc... )

Així mateix, l’Àrea de Serveis Econòmics  dóna assessorament a la resta de les àrees en temes de contingut econòmic i pressupostari.

Gestió Tributària i Recaptació

Pressupost

Gestió econòmica

Notícies Relacionades

L'Ajuntament dóna a conèixer els 15 projectes finalistes dels Pressupostos Participatius 2019

05.07.2018

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha tancat la fase de propostes dels Pressupostos Participatius 2019 amb la presentació de 124 propostes, de... (Llegir més)

Distingeixen l'Ajuntament de Torroella de Montgrí per la implantació i l'ús de l'Administració electrònica

22.03.2018

El Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) ha distingit l'Ajuntament de Torroella de Montgrí amb un reconeixement per l'ús i la... (Llegir més)

(IM) L’Ajuntament retornarà l’IBI als propietaris que lloguin els seus habitatges a través de la Borsa de Mediació

01.03.2018

Benvolguts veïns/es, Us informem que l’Ajuntament vol promoure i incrementar el parc d’habitatges de lloguer social al municipi. Per aquest... (Llegir més)

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí tanca l'exercici de 2017 amb superàvit

28.02.2018

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha tancat el pressupost de 2017 amb un romanent de tresoreria per a despeses generals de 872.129 euros i ha... (Llegir més)

Bonificacions fiscals previstes a les ordenances fiscals del 2018 de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí

30.01.2018

Us informem que les bonificacions fiscals previstes a les ordenances municipals per aquest any 2018 són les següents: IMPOST SOBRE VEHICLES DE... (Llegir més)

Taller participatiu per escollir les 10 propostes que es votaran en el marc dels Pressupostos Participatius 2018

(30.05.17) El Museu de la Mediterrània acollirà demà dimecres 31 de maig, a les 20 h, un taller obert en el qual s'escolliran les 10 propostes... (Llegir més)

Responsable tècnic

Jordi Estragó (Interventor)

Responsable polític

Josep Maria Rufí i Pagès

Dades de contacte

Adreça

Plaça de la Vila, 1- 17257-Torroella de Montgrí

Horari

De 9 a 14 h, de dilluns a divendres
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR
eventis