El 2024 s’ha presentat com un any de dinamisme per al municipi amb un govern format per UPM, ERC i OTE, que han promès grans millores. Des de L’EST / Tots x l’Empordà, però, constatem que moltes accions són insuficients per a les necessitats reals dels ciutadans. Habitatge i seguretat, dos pilars del benestar col·lectiu, segueixen sent motius de preocupació.
Habitatge social: una promesa insuficient
Tot i iniciatives com les promocions d’habitatges compartits, aquestes són pegats temporals. L’accés a l’habitatge afecta joves que no poden emancipar-se, nouvinguts en condicions precàries, gent gran sense habitatges adaptats i treballadors de temporada en situacions indignes. A L’EST / Tots x l’Empordà defensem polítiques a llarg termini que fomentin habitatges assequibles i sostenibles, amb recursos externs i col·laboració entre administracions i el sector privat.
Seguretat ciutadana: més enllà de les accions puntuals
La manca d’efectius policials i lideratge incrementa la sensació d’inseguretat. Apostem per més formació, prevenció i una col·laboració estreta entre policia, entitats i ciutadans per crear una seguretat efectiva i compartida.
Des de L’EST / Tots x l’Empordà volem polítiques estructurals i compromeses que responguin a les necessitats reals i garanteixin un futur millor per a Torroella i l’Estartit.