Amb el lema "Recuperant veus, construint memòria", la companyia Grop i el Museu de la Mediterrània presenten per segon any consecutiu "Les Torroelles d'Abantes", una iniciativa que es programa cada dimecres de juliol i agost, a les 19 h, que fusiona teatre, història i patrimoni per donar llum a les vides de dones excepcionals de Torroella de Montgrí.
Aquesta experiència teatral única convida el públic a recórrer els carrers i edificis emblemàtics de la vila, mentre s'endinsa en les històries de quatre dones reals que van viure entre la primera dècada del segle XX i els anys seixanta. A través de les seves vivències, coneixerem la realitat de la dona en una societat rural en constant transformació, des d'una minyona atrapada per la seva condició social fins a una mestra revolucionària en plena Guerra Civil.
De la mà de les actrius Susanna Bosch i Antonella Posso, el públic viatjarà a través del temps i descobrirà espais com un antic convent, coneixent els somnis frustrats de la Clareta o la lluita per la llibertat d'una pionera com la Marta Rigau, primera dona tenora en una cobla. La dramatúrgia original de Daniel Casanovas, coordinada tècnicament pel director del museu, teixeix un fil conductor que ens permet reflexionar sobre el paper de la dona al llarg del temps i la seva lluita per trobar un lloc en la societat.
"Les Torroelles d'Abantes" s'ofereix cada dimecres de juliol i agost a les 19h, amb sortida des del Museu de la Mediterrània.
Aquesta iniciativa va dirigida tant al públic local com als turistes, oferint una mirada diferent i enriquidora a la història de Torroella de Montgrí.
Informació addicional:
La companyia Grop
Grop va néixer a Torroella de Montgrí el març de 2022, fundat per Daniel Casanovas (dramaturg i director), Susanna Bosch (actriu i productora) i Antonella Posso (actriu). La companyia reivindica la difusió, producció i exhibició escènica a l’Empordà i Girona, creient que el teatre és una eina de transformació social i comunitària. El desembre del mateix any, van estrenar «Sempreviva. Una ficció administrativa», finalista als Premis AGT al millor espectacle de les comarques gironines. També han presentat les peces breus «Julieta, Romeu i Julieta» (2023) i «Cendra» (2024), organitzant col·loquis i teatre-fòrums. Col·laboren amb el Museu de la Mediterrània en diferents visites teatralitzades, com «Les TorroElles d’Abantes».