El Consell Municipal d’Infants de Torroella de Montgri i l’Estartit repartirà de forma gratuïta 1.000 airejadors per les aixetes per ajudar a la ciutadania del municipi a reduir el consum d’aigua. A Torroella, la distribució es farà durant el dilluns 27 de maig de 10 a 12 h a la Plaça Pere Rigau, durant el mercat setmanal. A l’Estartit, el repartiment es farà entre les famílies de l’Escola Portitxol.
El punt de repartiment d’airejadors al mercat setmanal serà atès pels propis membres del Consell Municipal d’Infants, que també faran sensibilització de la necessitat d’estalviar aigua.
Entre les aixetes del lavabo, la dutxa i les cisternes de vàter gastem aproximadament un 70% de l’aigua de casa. Això vol dir que utilitzant mecanismes d’estalvi al lavabo podem estalviar bona part del consum domèstic.
Un òrgan de participació ciutadana que comença a caminar
El Consell Municipal d’Infants de Torroella de Montgrí i l’Estartit és un òrgan de participació ciutadana, impulsat recentment per l’Ajuntament de Torroella de Montgrí i l’EMD de l’Estartit, amb alumnat de 5è i 6è de primària dels centres escolars del municipi. Cada any, el consell treballa de manera transversal alguna temàtica que els seus membres decideixen i l’Ajuntament ofereix un pressupost de 10.000 € per tal de poder fer accions sobre el tema.
Enguany el plenari del Consell Municipal d’Infants va decidir que la sequera seria el projecte en el qual treballarien. En aquest sentit, s’han comprat 1.000 airejadors que permeten reduir el consum a 8 litres/min, amb una pressió de 3 bars. També s’estan fent gestions amb els centres educatius per canviar algunes de les fonts i aixetes dels patis, que actualment funcionen amb un sistema de pressió, per canviar-los a un sistema electrònic que només funciona quan hi ha les mans properes.
Campanyes de sensibilització per estalviar aigua
L’Ajuntament de Torroella de Montgrí i Montgrí Aigua ha realitzat vàries campanyes de conscienciació ciutadana de la necessitat d’estalviar aigua.
La campanya “Gota a gota, s’esgota” va adreçada a la població del municipi i de segona residència, i la campanya “Take memories, not water” està adreçada al sector turístic.