Mig centenar alumnes d’I4 de l’Escola Guillem de Montgrí experimenten, creen i s’apropen a l’art contemporani en el marc d’una col·laboració entre el centre educatiu i el Museu de la Mediterrània. L’activitat es va iniciar el 19 de gener i està conduïda per l’artista local Mar Serinyà. El projecte artístic i pedagògic porta per títol «Quan el riu parla» i pretén apropar els infants a les pràctiques artístiques contemporànies amb la descoberta del riu Ter com a fil conductor.
L’activitat es desenvolupa en dues parts en les quals l’alumnat hi participa en grups reduïts. La primera consisteix en una visita al riu i al seu entorn natural, i posteriorment, inspirant-se en la visita, l’alumnat desenvolupa la seva creativitat, de manera lliure, a través de diferents disciplines, com l’acció performàtica, el dibuix, l’escultura o la música, a la sala Espai Montgrí, del Museu. D’aquesta manera, tots ells poden experimentar i desenvolupar-se com a creadors.
A banda de Mar Serinyà, durant aquest procés també es compta amb la col·laboració de l’artista artesà sonor, Marc Misarachs. Ell acompanya en algunes sessions als infants posant so al riu a través de diferents sonoritats que genera amb instruments que construeix ell artesanalment.
L’experiència finalitzarà amb una exposició a l’Espai Montgrí del Museu de la Mediterrània, que es podrà visitar entre el 14 de febrer i l’1 d’abril.
Aliança escola-museu
Aquesta aliança entre l’Escola Guillem de Montgrí i el Museu de la Mediterrània s’emmarca dins el programa d’Innovació Educativa “araArt” del centre educatiu. Aquest té la finalitat de fomentar i posar en valor projectes artístics que es porten a terme en el si del centre, en col·laboració amb una escola artística, un equipament cultural, o institucions, entitats i associacions artístiques, per promoure l’equitat i la qualitat del sistema educatiu reflectida en la millora de les capacitats i competències de l’alumnat participant.
Amb aquesta activitat s’inicia una aliança entre l’Escola Guillem de Montgrí i el Museu de la Mediterrània per treballar les pràctiques artístiques contemporànies per posar en contacte directe art, educació i museu. Es pretén propiciar que els infants descobreixin els processos de la creació contemporània a partir del contacte amb un artista professional, i que visquin l’art a partir de l’experiència pròpia. També es volen generar situacions i contextos que estimulin la innovació i la creativitat artístiques del infants, i establir una col·laboració entre museu i escola.
Aquesta aliança se suma a la que l'Escola Guillem de Montgrí manté des de fa quatre cursos per impulsar l'exitós projecte «Connectats pel teatre» amb l'Auditori Teatre Espai Ter.