27.02.2023
El Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí ha acollit la cloenda del curs en web accessible, que ha organitzat el Consell Comarcal del Baix Empordà conjuntament amb l'Ajuntament de Torroella de Montgrí. L'objectiu de la formació, que ha comptat amb 12 participants, ha estat donar a conèixer al sector turístic què és una web accessible i els passos a seguir per fer-la accessible.
Totes les webs han de ser per normativa accessibles per a tothom, també per a persones invidents, però malauradament no ho són. Hi ha les normes WCAG 2.1 que són les que s'han de seguir per tal que una web sigui accessible. Aquests conceptes s'han tractat durant el curs i també com comunicar de manera accessible en tots els suports que habitualment utilitzem: word, pdf i xarxes socials.
El curs ha anat dirigit a empreses d'allotjament, d'activitats i de serveis turístics. També a ajuntaments i municipis de la comarca. Com que les places han estat limitades, s'han prioritzat les empreses i personal tècnic de Torroella de Montgrí – l'Estarit.
Aquesta formació s'ha emmarcat en el Pla d'Accessibilitat Turística del Baix Empordà que es va iniciar l'any 2017. Aquest pla té per objectiu principal valorar la comarca com a destinació accessible i generar un nou valor diferencial i qualitatiu en la competitivitat turística que ofereix el Baix Empordà.
L'acte ha comptat amb la presència del vicepresident primer del Consell Comarcal i conseller de Turisme, Xavier Dilmé i la regidora de Destinació Turística Torroella-l'Estartit-Illes Medes, Dúnia Oliveras.
Durant l'acte de cloenda del curs, aquest dilluns, s'ha fet entrega dels diplomes a les persones participants del curs i el vicepresident primer del Consell Comarcal i conseller de Turisme, Xavier Dilmé, ha destacat que "la voluntat compartida entre administracions i sector privat per fer inclusiva i accessible l'oferta turística de la comarca és ferma i l'acte d'avui n'és una demostració. En aquest camí que hem iniciat, la formació és un dels eixos fonamentals i per això aquest tipus de cursos tindran continuïtat".
Alhora, la regidora de Destinació Turística Torroella – l'Estartit – Illes Medes, Dúnia Oliveras, assegura que "ja fa temps que es treballa per fer més accessible, en molts aspectes, la nostra destinació", i afegeix que "continuarem treballant en aquesta línia, tant en l'àmbit intern com ajudant, assessorant i col·laborant amb el sector privat".
FIMAG, el Festival Internacional de Màgia de Torroella de Montgrí, vol que la màgia piqui a tothom. Per això, ja engega motors el dijous 1 de... (Llegir més)
Ja podeu consultar les llistes definitives dels infants que han estat admesos i exclosos a les escoles bressol municipals, de Torroella de Montgrí i... (Llegir més)
Aquest matí s'ha formalitzat una tercera donació a l'Ajuntament de Torroella de Montgrí de diverses obres del fons privat d'art del reconegut... (Llegir més)
Unitat i Progrés Municipal ha guanyat les eleccions municipals amb 1.188 vots (29,68%) i Jordi Colomí ha aconseguit revalidar els sis regidors que... (Llegir més)
Benvolgudes famílies, Ja podeu consultar les llistes baremades dels infants que han fet sol·licitud de preinscripció a les escoles bressol... (Llegir més)
El Museu de la Mediterrània ha rebut la donació d’un nou fons musical vinculat al món de la sardana. En aquest cas es tracta de la documentació... (Llegir més)
La 43a edició del Festival de Torroella de Montgrí, que se celebrarà entre el 29 de juliol i el 18 d'agost, reivindica enguany, el poder... (Llegir més)
La Fundació Philippe Cousteau “Unió dels Oceans” ha començat a impartir a l’Aula del Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí, el... (Llegir més)
El proper dijous 11 de maig de 2023 s'obre el període de sol·licituds d'ajuts al programa de Casals d'Estiu que coordinen l'Ajuntament de Torroella... (Llegir més)
L’Ajuntament de Torroella de Montgrí convoca un concurs de cartells per escollir la imatge publicitària que ha de servir per il·lustrar el... (Llegir més)
El Servei Català de la Salut ha començat els preparatius previs per a l’execució de les obres d’ampliació del CAP de Torroella de Montgrí.... (Llegir més)
L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha instal·lat dos bancs amb electricitat per a carregar dispositius electrònics a Torroella de Montgrí i a... (Llegir més)
L’Institut Montgrí ampliarà el curs vinent la seva oferta formativa amb la posada en marxa d’un cicle superior de Màrqueting i Publicitat. Es... (Llegir més)
Més de 150 alumnes de 5è de primària del Col·legi Sant Gabriel i de l'Escola Guillem de Montgrí, de Torroella de Montgrí; de l'Escola... (Llegir més)
Cala Montgó ha tornat a revalidar per tretzè any consecutiu la Bandera Blava que certifica la bona qualitat ambiental de la platja i... (Llegir més)