Avisos

L’Ajuntament inicia la remodelació del Parc de la Pineda de l’Estartit

És un dels 29 projectes que s'estan executant en el marc del Pla de Sostenibilitat Turística

recreació virtual de la nova plaça central que s'adequarà a l'interior del parc.
recreació virtual de la nova plaça central que s'adequarà a l'interior del parc.

09.12.2022

L'Ajuntament ha iniciat les obres d'arranjament i adequació del Parc de la Pineda, de l’Estartit, que esdevindrà en breu, un gran espai públic i familiar. L'actuació té un cost de 227.000 euros i es finança en el marc del Pla de Sostenibilitat Turística de Torroella de Montgrí i l'Estartit, concretament dins de la línia d'actuació 1.2 Millora del paisatge urbà.

Dúnia Oliveras, regidora de Destinació Turística i responsable del pla de sostenibilitat, recorda que la Pineda és un espai emblemàtic i amb molt potencial d'ús per a la ciutadania i els visitants de l'Estartit. Malgrat tot, fins ara no presentava una estructura ben definida, per la qual cosa, des de l’Ajuntament es pretén posar-lo en valor, ordenar-ne els seus usos, i millorar-ne la seva integració paisatgística i urbana.

El parc tornarà a estar plenament operatiu al voltant del mes de març. Es tracta d’una superfície de 13.143 m2, situada a primera línia de mar, que s’arranjarà i redistribuirà mitjançant un sistema de camins i diferents àrees d’estada. També es plantarà nou arbrat i es protegirà la vegetació del fràgil front dunar.

La nova reordenació s'estructurarà al voltant d'un vial principal en continuïtat amb el passeig marítim i un parell de camins transversals que connectaran l'espai amb les edificacions i la platja. El camí principal tindrà un traçat en forma de zig-zag, per aprofitar millor les vistes. Tindrà una amplada de 3 metres per garantir el trànsit compartit dels vianants amb bicicletes. Per connectar el futur carril bici del carrer Freu amb el passeig marítim, el camí transversal que passa pel costat de la petanca també es dimensionarà amb una amplada de 3 metres.

La identitat i funcionalitat de l’espai es conformarà a partir d’aquest camí principal, eix central longitudinal, que organitzarà els diferents espais de lleure, repòs i contemplació:

  • Plaça: espai central, pavimentat en fusta i amb vistes a les Illes Medes, situat a la intersecció entre el camí longitudinal i el camí transversal principal, que es podrà utilitzar per a fer-hi activitats.
  • Àrea de jocs: espai central lúdic al centre de la pineda, situat en un segon pla, a l’encreuament entre el camí longitudinal i el camí transversal principal.
  • Petanca: espai lúdic situat en un segon pla, a l’encreuament entre el camí longitudinal principal i el camí transversal secundari.
  • Amfiteatre: espai de repòs, lectura i contemplació del paisatge: les medes, al qual s’accedeix a través d’un sender abalisat.
  • Àrea de pícnic: zona de trobada i esbarjo situada a recés de les dunes amb vistes sobre les medes i el Ter Vell.

Els accessos a la Pineda s’han previst on actualment hi ha els camins que estan lliures de qualsevol vegetació. A nivell de l’hàbitat dunar, on hi ha l’espècie protegida, no s’hi farà cap actuació ni obra i quedaran amb la mateixa situació actual. Per tant, en un futur, en el cas que així ho consideri el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i Baix Ter o qualsevol altre òrgan competent, es poden realitzar les actuacions que es considerin oportunes per millorar aquest hàbitat dunar.

19.09.2023

Les operadores de telefonia mòbil comencen a oferir a Torroella de Montgrí i l'Estartit serveis mòbils de nova generació, 4G i 5G, en les bandes... (Llegir més)

18.09.2023

A partir d'avui es comencen a realitzar les activitats esportives dirigides, organitzades per l'Àrea d'Esports de l'Ajuntament de Torroella de... (Llegir més)

16.09.2023

Aquest matí s'ha celebrat l'acte institucional d'inauguració de la biblioteca Mar de Llibres de l’Estartit. L'acte ha comptat amb l'assistència... (Llegir més)

16.09.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí vol expressar el condol per la mort d'Antoni Vila Casas, Medalla del Montgrí 2016, i vol traslladar a... (Llegir més)

15.09.2023

L’Arxiu Municipal de Torroella de Montgrí ha finalitzat aquest estiu les tasques de digitalització d’alguns dels documents més singulars que... (Llegir més)

14.09.2023

El Museu de de la Mediterrània de Torroella de Montgrí acollirà la celebració segona edició de la Universitat Europea del Consell Català del... (Llegir més)

14.09.2023

Aquest migdia s'ha fet una recepció institucional al despatx d'Alcaldia de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí a la cantant Lídia Pujol,... (Llegir més)

14.09.2023

Benvolguts veïns, Us informem que a partir del 16 de setembre de 2023, el pas de vehicles motoritzats pels camins del massís del Montgrí queda... (Llegir més)

14.09.2023

L'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí suma nous recursos pedagògics a la ruta de l'Estar i en Tit que permet descobrir... (Llegir més)

08.09.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí vol expressar el condol per la mort d'Eduardo Rincon García, Medalla del Montgrí 2022, i vol traslladar a... (Llegir més)

07.09.2023

La Generalitat de Catalunya ha informat a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí que a partir de demà 8 de setembre de 2023 s’iniciaran les obres... (Llegir més)

06.09.2023

La cantant Lídia Pujol serà guardonada amb el V Premi Espai Ter de música en reconeixement a la seva trajectòria musical i artística però... (Llegir més)

04.09.2023

Aquest matí s’ha presentat el projecte educatiu «Educasèpia. Cuidem la mar i els pescadors des del plat», una iniciativa que pretén acostar... (Llegir més)

Cercador
Etiquetes
eventis