Avisos

En marxa la segona edició del projecte Rossinyol, un programa de mentoria intercultural promogut per la UdG

07.12.2022

L’Ajuntament de Torroella de Montgrí i l'Institut Montgrí participen aquest curs, per segon cop, en el projecte Rossinyol, un programa de mentoria social impulsat per la UdG. A nivell local, es coordina des de la Unitat d'Educació de l'Ajuntament i es tira endavant en el marc del Pla Educatiu d’Entorn de Torroella de Montgrí-l’Estartit.

El Projecte Rossinyol és un programa de voluntariat intercultural en el lleure emmarcat en el dret a l’educació i la igualtat d’oportunitats, i basat en la relació entre mentors i mentores (estudiants universitaris voluntaris) i mentorats i mentorades (alumnes de secundària, en aquest cas, de l’Institut Montgrí). Dissabte es va fer la presentació de les tres parelles de mentores i mentorades locals a l'Auditori Joana Darné de Casa Pastors.

La regidora d'Educació, Anna Company, s'ha mostrat molt il·lusionada amb la iniciativa i assegura que a través d'aquest programa es pot realitzar un procés de creixement personal, integració social, cultural, educativa i lingüística que els pot obrir portes a un món que d’altra forma hi tindrien difícil accés. D'altra banda, recorda que el programa és un instrument a través del qual la UdG i el conjunt d’institucions que hi participen contribueixen a la sensibilització d’un entorn d’igualtat i d’inclusió social.

Les tres mentores que acompanyaran les alumnes de l'Institut Montgrí han rebut una formació expressa per dur a terme aquesta funció. A partir de la presentació realitzada, les parelles ja poden fer les trobades que vulguin, fent activitats lúdiques-culturals programades pels voluntaris universitaris que els acompanyaran en totes elles. Les activitats es fan fora d’horari escolar (tardes i caps de setmana) amb un mínim de tres hores setmanals.

28.03.2023

Aquest cap de setmana, la platja gran de l’Estartit acollirà la 17a edició del Torneig Internacional d’Ultimate Frisbee Costa Brava Tourney.... (Llegir més)

24.03.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí i l'EMD de l'Estartit reeditaran, per tercer any, l’organització d'El nostre estiu, el programa de... (Llegir més)

23.03.2023

Mirades’23, el Festival de Fotografia del Baix Empordà, arrenca demà divendres 24 de març i s’allargarà fins al 23 d'abril, a Torroella de... (Llegir més)

17.03.2023

Entre març i agost de 2021, l’Ajuntament de Torroella de Montgrí va portar a terme el procés participatiu «Amb Nom de Dona» per tal que la... (Llegir més)

16.03.2023

L'Ítaca Sant Joan tornarà a donar el tret de sortida de l'estiu a l'Estartit amb dos dies de concerts el 24 i 25 de juny. Alizz, Triquell,... (Llegir més)

16.03.2023

El proper dilluns 20 de març de 2023 s’iniciaran les obres d’urgència per canviar un tram del tub de desguàs del carrer Església de... (Llegir més)

16.03.2023

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha iniciat aquesta setmana les obres de millora del subministrament d’aigua potable al nucli de Sobrestany,... (Llegir més)

15.03.2023

Els grups multifamiliars són espais grupals on es treballen els vincles i les relacions, on les famílies poden compartir-hi situacions de la... (Llegir més)

08.03.2023

Aquest matí, l'equip de govern i els representants dels treballadors del consistori (personal laboral i personal funcionari) han signat el nou... (Llegir més)

07.03.2023

Aquesta setmana, l’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha acordat que tot i que el municipi no es troba en fase d’excepcionalitat per sequera... (Llegir més)

Cercador
Etiquetes
eventis