22.11.2022
L'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha fet balanç de la temporada turística i seguiment del Pla de Sostenibilitat en una jornada d'immersió turística amb representants del sector. L'acte s'ha celebrat aquest dimarts a la Sala d'Actes de l'EMD i ha certificat que la Destinació ha recuperat les xifres prepandèmia.
La Jornada d'Immersió Turística que cada any organitza l'Àrea de Promoció del Territori de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí, ja s'ha convertit en una cita imprescindible pel sector turístic del municipi que hi assisteix amb la finalitat de veure i participar en el balanç de la temporada.
Des de l'Oficina de Turisme de l'Estartit es va donar compte de les xifres de consultes que augmenten respecte a l'any passat i superen les que hi va haver el 2019. Entre Setmana Santa i setembre hi va haver més de 31.000 demandes d'informació, un 25% més que l'any passat i un 9% més respecte als que hi havia abans de la pandèmia. El turista francès és el que més consultes va fer seguit del públic català i espanyol. Més enllà de la clara recuperació del turisme, les xifres també mostren com el turisme estranger ha tornat a la destinació després del fre que han suposat dos anys amb restriccions provocades per la Covid-19.
Al Punt d'Informació de Torroella de Montgrí també s'ha notat aquesta dinàmica amb més de 5.700 consultes durant la temporada alta turística amb una predominança del turisme de proximitat.
També les xifres d'ocupació en establiments turístics mostren una clara recuperació i tornen als nivells prepandèmia. Els hotels han tingut una ocupació mitjana del 69% i el 88% al juliol i agost respectivament, prop del 74% i 83% que van tenir el 2019 i augmentant respecte al 64% i 77% que van tenir l'any passat. La resta de mesos de la temporada, juny, setembre i octubre la dinàmica és similar.
Pel que fa als càmpings han recuperat el pols. Aquest sector, més dependent del turisme estranger, va notar molt fortament les restriccions de la pandèmia, però aquest 2022 ha mostrat clars símptomes de recuperació. Així doncs, el juliol els càmpings del municipi van tenir una ocupació mitjana del 61% i l'agost del 70%. El 2019 va ser del 58 i 73% respectivament i l'any passat del 40 i 62%.
Les agències de lloguer han tingut així mateix un comportament similar amb una ocupació mitjana del 87% al juliol i 89% a l'agost que contrasta amb el 74% i 90% que van tenir el 2019 i el 68% i 83% que van tenir l'any passat.
Més enllà de les xifres d'ocupació i consultes a l'oficina de turisme la Jornada d'Immersió va servir per fer balanç de les més de 120 activitats que s'han fet en el marc dels programes Primavera activa, Estiu Actiu i Tardor Activa. Activitats com cinema al carrer, espectacles familiars, sunset ioga, zumba o marxa aquàtica entre d'altres.
En l'àmbit de promoció de la destinació, enguany s'han fet campanyes a TV3, RAC1, mitjans de comunicació especialitzats en Turisme com Petit Futé o sectorials com Descobrir Catalunya o UT Empordà Guia entre d'altres. Aquesta promoció s'ha fet tant amb anuncis i baners com amb contingut promocional. També s'han fet campanyes a través de Google Ads i Facebook Ads i un sorteig a Instagram el juliol.
L'Àrea de Turisme a més, ha lliurat 3.700 fulletons promocionals a empreses i entitats turístiques del municipi, ha editat més de 20.000 unitats de material promocional i ha participat en Fires com Navatur de Pamplona, el Mercat d'Escapades de Barcelona o la B-Travel.
Pel que fa a les Xarxes Socials l'Àrea de Turisme compta amb més de 2.100 seguidors a Twitter, més de 7.100 a Instagram, uns 8.500 a Facebook i poc més de 100 a TikTok, amb augments a totes les xarxes respecte al 2019. També es consolida la fidelitat dels usuaris del web Visit Estartit amb més durada de la sessió, més pàgines per sessió consultades i una taxa de rebot més baixa respecte a l'any anterior.
L'Àrea de Platges va donar compte de les novetats en matèria de serveis com la incorporació d'un Segway i tres agents cívics, les millores en neteja i infraestructura mediambiental i d'accessibilitat.
També va fer balanç del servei de vigilància amb 267 assistències, 1.015 incidències i 53 rescats i gairebé 100 usos de les cadires amfíbies i crosses amfíbies. El Mini Beach Cllub va tenir un global de 311 usuaris.
Finalment els tècnics municipals van donar compte del minut i resultat del Pla de Sostenibilitat Turística que fins al 2023 desenvolupa una trentena de projectes i accions amb un pressupost de 3,6 milions d'euros, i que ha estat transformant la gestió, l'urbanisme i la promoció de Torroella de Montgrí i l'Estartit.
L'acte, que ha comptat amb la presència d'unes 25 persones, l'ha obert la regidora de Turisme Dúnia Oliveras i l'ha clos l'alcalde Jordi Colomí. Abans que parlés el batlle, el Primer Tinent d'Alcalde i regidor de Neteja i Platges Marc Calvet, ha demanat que els negocis utilitzin el porta-a-porta per no col·lapsar els contenidors.
Per la seva banda, l'alcalde Jordi Colomí ha explicat que la gent que ve a Torroella de Montgrí "vol repetir i tornar a viure l'experiència" que ofereix la destinació. El batlle s'ha mostrat optimista amb el futur tot assegurant que "el municipi té unes potencialitats que altres municipis no tenen" i que hi ha "molta feina a fer" i reptes per abordar, com per exemple el canvi climàtic, però que creu que com a municipi Torroella de Montgrí i l'Estartit tenen "un futur esplendorós
Unitat i Progrés Municipal ha guanyat les eleccions municipals amb 1.188 vots (29,68%) i Jordi Colomí ha aconseguit revalidar els sis regidors que... (Llegir més)
FIMAG, el Festival Internacional de Màgia de Torroella de Montgrí, vol que la màgia piqui a tothom. Per això, ja engega motors el dijous 1 de... (Llegir més)
Benvolgudes famílies, Ja podeu consultar les llistes baremades dels infants que han fet sol·licitud de preinscripció a les escoles bressol... (Llegir més)
El Museu de la Mediterrània ha rebut la donació d’un nou fons musical vinculat al món de la sardana. En aquest cas es tracta de la documentació... (Llegir més)
La 43a edició del Festival de Torroella de Montgrí, que se celebrarà entre el 29 de juliol i el 18 d'agost, reivindica enguany, el poder... (Llegir més)
La Fundació Philippe Cousteau “Unió dels Oceans” ha començat a impartir a l’Aula del Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí, el... (Llegir més)
El proper dijous 11 de maig de 2023 s'obre el període de sol·licituds d'ajuts al programa de Casals d'Estiu que coordinen l'Ajuntament de Torroella... (Llegir més)
L’Ajuntament de Torroella de Montgrí convoca un concurs de cartells per escollir la imatge publicitària que ha de servir per il·lustrar el... (Llegir més)
El Servei Català de la Salut ha començat els preparatius previs per a l’execució de les obres d’ampliació del CAP de Torroella de Montgrí.... (Llegir més)
L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha instal·lat dos bancs amb electricitat per a carregar dispositius electrònics a Torroella de Montgrí i a... (Llegir més)
L’Institut Montgrí ampliarà el curs vinent la seva oferta formativa amb la posada en marxa d’un cicle superior de Màrqueting i Publicitat. Es... (Llegir més)
Més de 150 alumnes de 5è de primària del Col·legi Sant Gabriel i de l'Escola Guillem de Montgrí, de Torroella de Montgrí; de l'Escola... (Llegir més)
Cala Montgó ha tornat a revalidar per tretzè any consecutiu la Bandera Blava que certifica la bona qualitat ambiental de la platja i... (Llegir més)
El menjador escolar que gestiona l'AFA Guillem de Montgrí, de Torroella de Montgrí, ha revalidat per segon any consecutiu el certificat de qualitat... (Llegir més)
Aquest matí ha tingut lloc una reunió de treball entre l'Ajuntament de Torrelles de la Salanca i l'Ajuntament de Torroella de Montgrí per marcar... (Llegir més)