19.08.2022
Ahir vespre va tenir lloc una sessió formativa amb les entitats de cultura popular i les que participen activament amb l’organització de les Barraques, per part de les professionals que atendran el Punt Lila de la Festa Major d’enguany. En aquesta reunió organitzada per l’Ajuntament, també hi van ser convidades les associacions juvenils.
La sessió va estar orientada a que les entitats prenguin part activa en la detecció, prevenció i educació de les actituds de violència masclista en els espais d'oci durant la Festa Major i per explicar el funcionament i protocol del Punt Lila que es situarà a l’Espai de Barraques, cada nit de concerts. El punt Lila té dos objectius, l'assistencial i el pedagògic i estarà atès per una educadora social i una psicòloga.
Les àrees de Cultura i Joventut de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí, a part de l’organització i coordinació del Punt Lila, també s’han coordinat amb els efectius de la Policia Local i amb els serveis de prevenció i atenció sanitària per establir un protocol de seguretat en cas d’alguna incidència.
Des del Servei de Policia Local es reforçarà la vigilància activa de l’Espai de Barraques per tal que aquest espai d’oci nocturn es pugui desenvolupar amb seguretat i tranquil·litat per a totes les persones.
La regidora de Cultura i Convivència, Roser Font, ha volgut manifestar que «L’Ajuntament està fent un esforç important per tal de garantir que tothom pugui gaudir d’aquests dies de Festa Major amb tranquil·litat i respecte, sigui quin sigui el seu gènere o orientació sexual.» També ha comentat que «Amb la presència del Punt Lila es vol fer evident el rebuig explícit a les actituds masclistes i de tracte discriminatori, ja siguin actituds visibles o més invisibilitzades. És per tant, un recurs educatiu i una tasca pedagògica que es realitzarà just a l’entorn de l’espai d’oci nocturn de la Festa Major del municipi, en la que tothom hi pot prendre part activa.»
FIMAG, el Festival Internacional de Màgia de Torroella de Montgrí, vol que la màgia piqui a tothom. Per això, ja engega motors el dijous 1 de... (Llegir més)
Ja podeu consultar les llistes definitives dels infants que han estat admesos i exclosos a les escoles bressol municipals, de Torroella de Montgrí i... (Llegir més)
Aquest matí s'ha formalitzat una tercera donació a l'Ajuntament de Torroella de Montgrí de diverses obres del fons privat d'art del reconegut... (Llegir més)
Unitat i Progrés Municipal ha guanyat les eleccions municipals amb 1.188 vots (29,68%) i Jordi Colomí ha aconseguit revalidar els sis regidors que... (Llegir més)
Benvolgudes famílies, Ja podeu consultar les llistes baremades dels infants que han fet sol·licitud de preinscripció a les escoles bressol... (Llegir més)
El Museu de la Mediterrània ha rebut la donació d’un nou fons musical vinculat al món de la sardana. En aquest cas es tracta de la documentació... (Llegir més)
La 43a edició del Festival de Torroella de Montgrí, que se celebrarà entre el 29 de juliol i el 18 d'agost, reivindica enguany, el poder... (Llegir més)
La Fundació Philippe Cousteau “Unió dels Oceans” ha començat a impartir a l’Aula del Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí, el... (Llegir més)
El proper dijous 11 de maig de 2023 s'obre el període de sol·licituds d'ajuts al programa de Casals d'Estiu que coordinen l'Ajuntament de Torroella... (Llegir més)
L’Ajuntament de Torroella de Montgrí convoca un concurs de cartells per escollir la imatge publicitària que ha de servir per il·lustrar el... (Llegir més)
El Servei Català de la Salut ha començat els preparatius previs per a l’execució de les obres d’ampliació del CAP de Torroella de Montgrí.... (Llegir més)
L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha instal·lat dos bancs amb electricitat per a carregar dispositius electrònics a Torroella de Montgrí i a... (Llegir més)
L’Institut Montgrí ampliarà el curs vinent la seva oferta formativa amb la posada en marxa d’un cicle superior de Màrqueting i Publicitat. Es... (Llegir més)
Més de 150 alumnes de 5è de primària del Col·legi Sant Gabriel i de l'Escola Guillem de Montgrí, de Torroella de Montgrí; de l'Escola... (Llegir més)
Cala Montgó ha tornat a revalidar per tretzè any consecutiu la Bandera Blava que certifica la bona qualitat ambiental de la platja i... (Llegir més)