(26.02.16) El Pla de Comunicació del projecte Life Pletera va obtenir ahir a la nit el Premi Carles Rahola de Comunicació Local en l'apartat de Millor Iniciativa de Comunicació Institucional (ex aqueo amb el projecte #TreballemxPalafrugell, de l'Ajuntament de Palafrugell). El jurat n'ha destacat la seva estructura per «difondre la iniciativa de desurbanització d’una zona de la Costa Brava».
Els Premis de Comunicació Local Carles Rahola estan organitzats per la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya i la Diputació de Girona. Es van crear el 2009 amb l’objectiu de reconèixer la tasca de la professió periodística a les comarques gironines i fomentar la creativitat informativa i les iniciatives per difondre, recuperar, gestionar o aplegar informació de tipus periodístic en qualsevol format, àmbit i estructura. Des de la seva primera edició han tingut una gran acollida, i s’han instituït com un dels principals guardons gironins en l’àmbit de la comunicació. El premi va ser recollit per l'alcalde de Torroella de Montgrí, Jordi Cordon; el cap de Comunicació de l'ajuntament, Jordi Gamero i la directora executiva del projecte Life Pletera, Àgata Colomer.
En aquest enllaç http://goo.gl/pJuXsX trobareu informació dels guanyadors de l'edició d'enguany.
Des del Life Pletera s'ha donat molta importància a les tasques de sensibilització i divulgació. Això està relacionat amb un dels principals objectius del projecte, que és el de demostrar que en una zona amb tanta pressió urbanística encara és possible la restauració de zones alterades i la recuperació de la seva plena funcionalitat ecològica. També volem contribuir a millorar la percepció social que tenen les zones humides i a difondre les oportunitats que ofereixen des d’un punt de vista de dinamització turística i econòmica.
Per donar compliment a aquest plantejament estratègic, s’ha donat molta importància a la gestió comunicativa del projecte. Per això es va elaborar un exhaustiu Pla de Comunicació, en el qual es recullen els objectius, estratègies, instruments, recursos, destinataris i accions a desenvolupar durant el període de vigència del Life Pletera.
Un important nombre de les accions planificades ja s’han implementat i d’altres s’estan desenvolupant o bé estan programades per al tram final del projecte. El pla té en compte un gran nombre d’accions i productes: jornades, publicacions, web, xarxes socials, fulletons, les presentacions públiques, visites guiades, senyalística, cartelleria, atenció a mitjans, articles especialitzats, audiovisual, seguiment fotogràfic, projecte d’art contemporani, accions de sensibilització, projecte educatiu, entre d’altres. El pla serà vigent fins l’estiu de 2018 i preveu, amb posterioritat, un document de seguiment post-life.
Des del Life Pletera s'ha volgut que la gestió i l’acció de comunicació acompanyi el projecte des del primer dia i s’incorpori com un element estratègic en el seu desplegament. Estem convençuts que una correcta política comunicativa contribuirà, no només, a visualitzar les actuacions del projecte, sinó també a millorar-ne la percepció col·lectiva.
Un innovador projecte de restauració ambiental
El projecte Life Pletera (2014-2018) representa una ambiciosa i molt innovadora iniciativa de desurbanització i restauració ambiental, que dóna resposta a una vella aspiració del territori. Permetrà retornar a la natura un espai d’altíssim valor mediambiental, emplaçat al Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter, que va ser parcialment urbanitzat a finals dels 80. Hi ha pocs precedents similars a Europa, la qual cosa el fan un projecte pràcticament inèdit.
Life Pletera és un projecte subvencionat pel programa LIFE, el principal instrument financer de la Comissió Europea per a la preservació del medi ambient a Europa. Té un pressupost de 2.528.148 euros, el 75% dels quals (1.896.111) estan aportats pel programa LIFE. La resta l’aporten l’Ajuntament de Torroella de Montgrí, com a beneficiari del projecte; el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter, la Càtedra d’Ecosistemes Litorals Mediterranis de la Universitat de Girona (UdG) i l’empresa pública Tragsa, com a socis. També compta amb el suport, com a cofinançadors, de la Diputació de Girona, i del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, a través de la Fundación Biodiversidad.