La cinquena auditoria sobre la qualitat de travesseres en vies urbanes del RACC situa la de la C-31 a Torroella de Montgrí com la segona més ben valorada de les 21 analitzades fins al moment. L'ens li atorga 71 punts sobre 100 i en destaca la seguretat viària. La Fundació del RACC realitza aquest estudi des de l'any 2011 i ja ha analitzat 21 travesseres de les quatre demarcacions catalanes. L'objectiu és avaluar si compleixen correctament la seva doble funció urbana (per als residents) i interurbana (per als conductors de pas). En aquesta nova auditoria, també s'han estudiat les travessers de Montgat (N-II), Balaguer (C-12) i Gandesa (N-240 / C-43).
Les travesseres urbanes representen el 10% de la xarxa viària de Catalunya i concentren el 20% dels accidents greus i mortals. L’any 2016, 7 persones hi van perdre la vida i 90 van resultar ferides greus. Les auditories del RACC posen de manifest que, en la majoria dels casos, les travesseres presenten problemes similars, els trams centrals estan en millors condicions que els extrems, i hi ha tendència a aplicar solucions molt heterogènies que no sempre donen bons resultats. Per aquest motiu, el RACC recomana que s’estableixin mecanismes per orientar els municipis en els processos de transformació d’aquestes vies.

En el cas de Torroella de Montgrí , l'ens remarca que, tot i ser una de les principals vies del Baix Empordà per accedir a la Costa Brava no disposa d’un vial alternatiu per a la desviació del trànsit, però que l’existència d’un passeig central ha permès integrar-la plenament en l’àmbit urbà. L’auditoria li atorga altes valoracions en els factors de seguretat viària i mobilitat i en destaca la correcta disposició dels passos de vianants, la senyalització, l’ordenació de l’aparcament i les mesures que moderen la velocitat del trànsit, com són els semàfors i rotondes que actuen de portes d’entrada a la zona urbana. A més, la intensitat de circulació de vehicles pesants és baixa.