|

Benvolguts veïns, Us informem de les bonificacions fiscals previstes a les ordenances fiscals d'aquest any 2011: IBI (Impost de béns immobles) - Bonificacions per a famÃlies nombroses amb renda inferior a 36.000 € (-20%). - Bonificacions per als habitatges en què s’instal•lin sistemes d’aprofitament tèrmic o elèctric d’energia solar, que no estiguin obligats per llei a fer-ho. (-50%) IVTM (Impost de vehicles de tracció mecà nica) - Exempció de pagament per als vehicles utilitzats per persones minusvà lides (grau > 33%) - Exempció de pagament per a vehicles agrÃcoles. - Exempció de pagament per a vehicles històrics. - Exempció de pagament per aquells vehicles que tinguin una antiguitat superior als 25 anys. TAXA D’ESCOMBRARIES - Bonificacions per a persones que visquin soles i tinguin ingressos inferiors a 650 € mensuals i tinguin més de 65 anys. (-20%) - Bonificacions per a parelles en què un dels dos membres tingui més de 65 anys i l’altre un mÃnim de 60 anys i tinguin uns ingressos conjunts mensuals inferiors a 1.100 €. (-20%) - Bonificacions per als masos que estiguin inclosos al Catà leg de Masies. (-60%) - NOU: Bonificacions per a persones amb gran invalidesa, amb certificat del 65% o més del grau de disminució, emès per la Generalitat de Catalunya. - NOU: Bonificacions per als ciutadans que estiguin adherits al projecte de compostatge casolà . (-20%) IMPOST D’OBRES Al centre de Torroella, al c. Sta. Anna, c. Illes de l’Estartit i BCIN (Bens culturals d’interès nacional): • Les actuacions de rehabilitació, restauració, reforma, enderroc i nova construcció d’immobles, entre d’altres, que tinguin façana principal als carrers interiors del centre de Torroella i al c. Sta. Anna i c. Illes de l’Estartit o que estiguin catalogats com a BCIN es beneficiaran d’una bonificació. En tot el terme municipal: • Bonificació per a la rehabilitació de façanes. • NOU: Bonificació per fomentar les inversions privades en instal•lacions d’ascensors.(-50%) NOVES OBERTURES D’ACTIVITATS COMERCIALS Al centre de Torroella i al c. Sta. Anna i c. Illes de l’Estartit: • Bonificació fins al 75% de la quota que s’hauria de pagar en concepte de llicència d’obertura.
Al nucli històric de l’Estartit (des de l’av. de Grècia fins al Port de l’Estartit) • Bonificació fins a un 95% de les noves obertures i els canvis de titularitat d’activitats comercials del sector de l’alimentació, amb superfÃcie de menys de 100 m2. AMPLIACIÓ D’ ACTIVITATS COMERCIALS Al centre de Torroella i al c. Sta. Anna i c. Illes de l’Estartit • També es bonificarà fins al 50% la quota que s’hauria de pagar en concepte de llicència d’obertura quan s’ampliï l’activitat comercial.
TRASLLATS PER AMPLIACIÓ DE LOCALS COMERCIALS • Bonificació de fins al 50% de la quota que s’hauria de pagar en concepte de llicència d’obertura per als establiments de comerç al detall que continuïn realitzant la mateixa activitat i no canviïn de titular.
Més informació: Àrea de Gestió Tributà ria Tel. 972 75 81 12 recaptacio@torroella-estartit-cat
|